Nový Turbo Levo Expert preberá všetky atribúty našich najnovších trailových bicyklov, ktoré sa vyznačujú „drsnosťou“ – ako je perfektne vyladená kinematika, skutočná trailová geometria a optimálne tuhý rám – a pridáva špičkové technológie, aké svet horských elektrobicyklov ešte nevidel. Hovoríme o novom upravenom motore, batérii s vyššou kapacitou a oveľa, oveľa viac.
Turbo Levo je jeden z najľahších celoodpružených horských elektrobicyklov, aký sa kedy dotkol terénu. Veľká časť zníženia hmotnosti je výsledkom toho, čo sme sa naučili pri navrhovaní najnovšieho Stumpjumperu. Nový dizajn rámu Sidearm mu napríklad dáva výnimočný pomer tuhosti k hmotnosti. Teraz je bicykel tuhší a má nižšie položený rám, ktorý je schopnejší v náročných zjazdoch, ešte ľahšie sa s ním manévruje v technickom teréne a spotrebuje menej energie z batérie. Tiež sme predĺžili dosah, udržali reťazové vzpery pekne krátke, uvoľnili uhol hlavy, zvýšili uhol sedla a udržali nízke ťažisko. Nájdete tu aj nový Flip Chip, ktorý vám umožní nastaviť výšku stredového zloženia a uhol hlavy v priebehu niekoľkých minút. Je to nastavené.
Medzitým sa nám podarilo zvýšiť kapacitu batérie o ohromujúcich 40 %. Bicykel teraz zvládne na jedno plné nabitie väčší dojazd, takže sa nemusíte obávať, že sa na trati zaseknete bez dostatočného množstva energie na to, aby ste sa dostali domov. Funkcia Smart Control, ktorá je dostupná v našej aplikácii Mission Control, vám umožňuje nastaviť asistenciu tak, aby vydržala buď počas celej jazdy, alebo kým nedosiahnete bod, ktorý ste si sami definovali. Stav batérie je teraz vždy na viditeľnom mieste vďaka novej jednotke Turbo Connect Unit aj voliteľnému displeju Turbo Connect Display namontovanému na riadidlách.
Pri motore sme znížili hmotnosť vďaka novému motoru Specialized 2.1 s horčíkovým telom, ktorý zosilňuje váš vstup až o 410 % bez akýchkoľvek nepríjemných výkyvov výkonu. Naši inžinieri vo Švajčiarsku venovali roky tomu, aby sa to stalo skutočnosťou, vytvorením vlastného softvéru, ktorý poháňa najmodernejší motor vo svojej triede. A čo sa týka odpruženia, prepracovali sme ho tak, aby vám poskytol ešte väčšiu kontrolu tam, kde ju najviac potrebujete. Počiatočný zdvih je pružný, ale pridali sme väčšiu oporu v strede zdvihu, takže sa nemusíte váľať ani vyčerpávať 150 mm zdvihu odpruženia pri veľkých výpadoch a pádoch.
Tento Turbo je tiež najinteligentnejší a najlepšie pripojený horský elektrobicykel. Naša jednotka Turbo Connect sa nachádza v strede hornej rámovej trubky a prostredníctvom ANT+ a Bluetooth® pripája bicykel k vonkajšiemu svetu aj k displeju na riadidlách Turbo Connect (k dispozícii ako dodatočná výbava). Keď už o tom hovoríme, najnovšia verzia aplikácie Mission Control má teraz viac funkcií a je jednoduchšia na používanie ako kedykoľvek predtým. Umožňuje vám jednoducho prispôsobiť takmer každý aspekt bicykla, monitorovať spotrebu energie, ovládať dojazd, vykonávať základnú diagnostiku systému, zaznamenávať a nahrávať jazdy – k dispozícii je dokonca aj nová funkcia Shuttle Mode, ktorá uľahčuje dlhé stúpania tým, že vám poskytuje maximálnu podporu motora s menšou námahou vynaloženou na pedále.
Komponenty modelu Expert Carbon poskytujú vysoký výkon a zábavu. Medzi hlavné prvky patrí vidlica RockShox Pike RC29 a zadný tlmič Deluxe RT3, kolesá Roval Traverse 29 obuté v pneumatikách Butcher 2,6 palca, 11-rýchlostné radenie SRAM a karbónový podvozok FACT 9m so zadnou časťou z hliníka M5.
Rám Turbo Levo je skonštruovaný s karbónovým podvozkom FACT 9m a zadnou časťou z prémiového hliníka M5, vďaka čomu je nielen ľahký, ale aj tuhý a responzívny. Dizajn zahŕňa našu geometriu 29 Trail, ktorá zahŕňa nízke stredové zloženie, dlhú hornú rámovú trubku a krátke reťazové vzpery. Kinematika rámu bola tiež zdokonalená spolu s tuhosťou vyladenou pre jazdca. Vedenie laniek je kompletne vnútorné, vrátane Command Post IR, zatiaľ čo batéria je plne integrovaná v spodnej rámovej trubke, zatiaľ čo minimalistický motor je namontovaný bezpečnejším a ľahším spôsobom.
Zákazkový motor Specialized 2.1 Rx Trail vyladený na mieru je efektívnejší, o 15 % menší a o 11 % ľahší ako jeho predchodca. Vďaka tomu sa úspešne umiestnil na vrchole technológie motorov pre elektrobicykle. Má mnoho ďalších funkcií, ktorým sa žiadny iný elektrobicykel nedokáže vyhnúť, ako napríklad okamžité zapojenie, fantastické riadenie tepla, dvojitý voľnobeh, ktorý odpojí prevodovku pri dosiahnutí maximálnej rýchlosti, a tichý, plynulý a konzistentný výkon – aj pri maximálnom výkone.
Nová batéria Specialized série M2 tohto Turba má kapacitu 700 Wh, čo vám poskytuje o 40 % väčšiu kapacitu a dojazd a ešte viac výkonu na jazdu po viacerých trailoch. Samozrejme, stále je bezproblémovo integrovaná vo vnútri rámu a dá sa ľahko vybrať.
E-bike
- Wiring Harness
- Custom Specialized wiring harness
- Battery
- Specialized M2-700, integrated battery w/rock guard, 700Wh
- Motor
- Specialized 2.2 Custom Rx Trail Tuned Motor, 90Nm Torque, 565W Power
- Charger
- Custom charger, 42V4A w/ Rosenberger plug, 100-240V
- UI/Remote
- Specialized TCU, 10-LED State of charge, 3-LED Ride Mode display, ANT+/Bluetooth®, w/Handlebar remote
Frameset
- Seat Binder
- Specialized bolt-type, alloy, 38.6mm
- Frame
- FACT 9m Carbon w/ M5 alloy rear triangle, 29 Trail Geometry, Integrated down tube battery, enclosed internal cable, dropper post routing, 148mm spacing, fully sealed cartridge bearings, 150mm of travel
Suspension
- Fork
- RockShox Pike RC29, 150mm of travel
- Rear Shock
- RockShox Deluxe RT3 w/ custom valve, 150mm of travel
Brakes
- Front Brake
- SRAM Code R, 4-piston caliper, hydraulic disc, 200mm
- Rear Brake
- SRAM Code R, 4-piston caliper, hydraulic disc, 200mm
Drivetrain
- Chainrings
- 40T
- Crankset
- Praxis, 2D cold-forged alloy, custom offset, 165mm
- Cassette
- SRAM XG-1175, 11-speed, 10-42t
- Chain
- KMC e11T, 11-speed w/ Missing Link™
- Rear Derailleur
- SRAM X1, 11-speed
- Shift Levers
- SRAM S700, single-click lever
Wheels & tires
- Inner Tubes
- Standard, Presta valve
- Rims
- Roval Traverse 29, hookless alloy, 29mm inner width, tubeless ready, 28h
- Front Hub
- Roval Traverse, sealed cartridge bearings, 15x110mm spacing, 28h
- Rear Hub
- Roval, DT Swiss 370 internals, 3-pawl design, SRAM XD driver body, 12mm thru-axle, 148mm spacing, 28h
- Spokes
- DT Swiss Competition Race
- Rear Tire
- Butcher, GRID casing, GRIPTON® compound, 2Bliss Ready, 29x2.6"
- Front Tire
- Butcher, GRID casing, GRIPTON® compound, 2Bliss Ready, 29x2.6"
Cockpit
- Saddle
- Body Geometry Phenom Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm
- Grips
- Specialized Sip grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness
- SeatPost
- Command Post IRcc, 16-position micro-height adjustable, two-bolt head, bottom mount cable routing, remote SRL lever, 34.9mm, S: 130mm, M/L/XL: 160mm of travel
- Handlebars
- Specialized Trail, 7050 alloy, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 27mm rise, 780mm, 31.8mm clamp
- Stem
- Specialized Trail, forged alloy, 4-bolt, 5mm rise, 40mm